czwartek, 2 października 2014

Książkowe wyzwanie od Matki nie wariatki ;)

Ten wpis dedykuję Marcie, która zmotywowała mnie do odkurzenia biblioteczki oraz podzielenia się swoimi zbiorami z Wami... Okazuje się, że nie jestem maniakiem kupowania książeczek wyłącznie swojemu synkowi, ale jestem maniakiem do kwadratu, ponieważ i ja sama je kolekcjonuję ;)

Do moli książkowych nie należę i szczerze przyznam się bez bicia, że mnie zaciągnąć w okresie szkolnym do przeczytania lektury to tylko wołami, chociaż często i to nie pomagało... 
Moim sposobem na obejście nacisku nauczyciela, było tuż przez sprawdzeniem wiedzy o książce na przerwie, te dziewczyny co ją przeczytały siadały w rządku i opowiadały w skrócie tak, że za każdym razem nawet te podchwytliwe pytania ze strony nauczyciela były do przebrnięcia ;)
Nie namawiam do niczego złego, ale  każdy szuka sposobu na przetrwanie ;)


Mimo to z biegiem czasu pokochałam czytać do szaleństwa i bardzo ubolewam na tym, że stawiam je na ostatni miejscu, głównie koncentrując się na wychowaniu dziecka,  prowadzeniu domu, dogadzaniu mężowi, blogowaniu oraz szyciu ;)
Rozumiecie zatem, że ciężko jest jeszcze znaleźć moment na pochłonięcie kilku tomików książek.


A oto kilka z nich:

 Dan Brown rewelacyjny autor, numerem 1 na Świecie w dziedzinie współczesnej literatury thrillerów
  • "Kod Leonarda Da Vinci" czytałam kilka razy jak i kilka razy oglądałam wersję pełnoekranową, która moim zdaniem przeszkadzała w zagłębianiu się książkowej treści. Niestety w pierwszej kolejności oglądałam film, zanim ją przeczytałam. 
  • "Zaginiony Symbol" wciąż czeka na swoją kolej, aż irytuje mnie fakt, że nie mam kiedy w ją się zagłębić


        Danielle Steel królowa romansu, szukająca inspiracji w własnym barwnym Świecie
  • "Wszystko co najlepsze" bardzo wzruszająca opowieść o miłości, rodzinie, utracie. Szczerze polecam rewelacyjna opowieść, ryczałam jak bóbr..
  • "Podarunek" kolejna z świetnych książek, którą czyta się jednym tchem, niezwykła opowieść potwierdzająca, iż życie w małym społeczeństwie narażone jest na opinię otoczenia 
  • "Dom" jak dla mnie najlepsza książka jaką dotąd czytałam tej pisarki, musicie ją przeczytać 


         Paulo Coelho oj tego pisarza chyba nie trzeba przedstawiać, na pewno każdy go zna
  • "Alchemik" rewelacyjna książka otwierająca partie naszej duszy, dzięki niej właśnie można uwierzyć w to, iż wszystko można osiągnąć, bo wiara czyni cuda

        Stephen King najlepszy twórca literatury z gatunku horrorów
  • "Zielona Mila" chyba promować nie muszę, każdy się spotkał z wersją kinową, tylko że nigdy film nie jest lepszy od wersji książkowej, dlatego warto przeczytać
  • "Sklepik z marzeniami" fantastyczna opowieść o zatraceniu się człowieka w spełnianiu marzeń zaprzedając przy tym swoją duszę diabłu by wcielić ich realizację

         Carlos Ruiz Zafón miłośnik powieści dziewiętnastowiecznej 
  • "Cień wiatru" co tu dużo pisać, koniecznie musicie ją poznać, nie polecam zagłębiania się w  nią będąc samemu w domu, gdzie na zewnątrz skrzypią drzewa... Ja akurat ją czytałam będąc na Mazurach wraz z rodziną, gdzie oni spali na poddaszu a ja jako jedyna na parterze, za oknami w koło było mnóstwo drzew, blask księżyca rzucał ich cienie, więc chyba nie muszę pisać, że wyobraźnia działała?!

        Marek Harny
  •  "Lekcja miłości" przypadkowo zakupiona książka okazała się strzałem w dziesiątkę
        
         Karen Robards
  • "Pod upiornym księżycem" Rewelacyjna opowieść o samotnej matce wracającej w rodzinne strony

         Dick Francis
  • "Drugie uderzenie wiatru" Niezwykła historia o dwóch prezenterach pogody, chcących przelecieć przez sam środek cyklonu

         Nora Roberts
  • "Szkarłatna Lilia" Stary dom nawiedzony przez ducha o imieniu Amelia, która nienawidzi mężczyzn ponieważ została okrutnie skrzywdzona przez jednego z nich. Jak dla mnie totalna rewelacja, polecam

Książki, które czekają na odrobinę mojego czasu, a przy tym pięknie zdobią biblioteczkę i grzecznie oczekują na swoją kolej:
  • Małgorzata Kalicińska "Zwyczajny Facet" - jestem w połowie od kilku lat - Bardzo Fajna - Eh ten czas :P
  • Monika Szwaja  "Jestem nudziarą" - już prawie dobrnęłam do końca - ŚWIETNA
  • Carlos Ruiz Zafón "Gra anioła"
  • Dan Brown "Zaginiony Symbol"
  • P.D. Baccalario "Centaury Miasto Wiatrów"
  • Jhumpa Lahiri "Nieoswojona ziemia"
  • Małgorzata Maj "A nawet mężczyzna"

Wszystkie książki gorąco polecam, czytałam wiele, wiele więcej, ale pamięć już nie ta, dlatego przybliżyłam te co utkwiły w pamięci... 
Mam na swoim koncie jeszcze jedną niezwykle ciężką, w sumie najtrudniejszą, jak do tej pory książkę przeczytaną jeden raz, a teraz po kilku latach, przydałoby się do niej powrócić, aby sprawdzić odczucia oraz zdystansowanie, ale choćbyście mnie rozgrzanym podgrzewaczem przypalali, nie przypomnę sobie... w tytule było słowo "słońce" mówi Wam to coś? :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj czytelniku, byłoby mi niezmiernie miło gdybyś zostawił(a) po sobie jakikolwiek ślad swojej obecności ;) Pozdrawiam, na zawsze oddany Wasz blogger :D :D